úterý 5. ledna 2016

Jablečné muffiny podle Nigelly Lawson

Já mám tu ženskou prostě ráda. Je krásná, má božskou kuchyň a vaří samé dobroty.
Mám ji dokonce tak ráda, že přivírám očko, když používá bujón.
Ježíšek tak letos dobře věděl, že mě potěší její kuchařka.
Děkuju, Ježíšku! Teď se na mě v kuchyni z obálky směje Nigella Lawson, která mi radí, co uvařit.

Jako první jsem vyzkoušela jablečné muffiny. Udělala jsem jen malou změnu, protože mi z Vánoc zbyly vlašské ořechy, použila jsme je místo mandlí.
Výsledek byl vynikající.
Zkuste je!
Úspěch zaručen.



Co budete potřebovat?

  • 2 středně velká jablka
  • 250 g špaldové mouky (případně hladké)
  • 2 lžičky kypřícího prášku
  • 2 lžičky mleté skořice
  • 125 g třtinového cukru + 4 lžičky na posypání
  • 125 ml medu
  • 60 ml bílého jogurtu
  • 125 ml slunečnicového oleje
  • 2 vejce
  • 75 g mandlí (nebo ořechů)
Jak na to?

Nejprve si předehřejete troubu na 200 stupňů a plech na muffiny (nebo formy) si vyložíte papírovými košíčky.
Jablíčka oloupete a nakrájíte na kostičky (asi centimetrové),
Do misky si odvážíte mouku, odměříte kypřící prášek a přidáte lžičku skořice.
V jiné misce vyšleháte třtinový cukr (oněch 125 gramů). med, jogurt, slunečnicový olej a vejce.
Mandle/ořechy posekáte nebo rozmixujete (nahrubo) a větší část přisypete do sypké směsi.
Zbytek si smícháte se 4 lžičkami třtinového cukru a jednou lžičkou skořice. To bude sypání, které budete dávat cca po jedné lžičce na neupečené muffiny, než je šoupnete do trouby.
Do suchých surovin přidáte jablka, promícháte a pak smícháte s tekutou směsí.
Naplníte plech či formy, posypete sypáním a pečete.

Obzvláště výborné jsou ještě teplé.
I když nás maminky a babičky vždycky varovaly před bolením bříška.


Mějte se moc krásně!

3 komentáře:

  1. Niggela je úžasná po všech stránkách, já občas peču podle ní čkoládové muffiny a mají velký úspěch. Já dostala kuchařku od Zdeňka Polreicha a nezklamal. Až na tři vyjímky recepty v našich běžných poměrech nerealizovatelné ( friccassé z plněných smržů a chřestu, chilský okoun s glazé z limet a zázvoru,račí polévka s koňakem a podobně) Stejně tak rady, jako že si máme nechat vozit kvalitní suroviny z ciziny-máslo z Rakouska, ryby ze severských zemí a tak...

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...