pátek 27. února 2015

Mlsat se dá i zdravě: Výborný jáhelník s ovocem!

Sladký dezert nemusí být nezdravá bomba plná rafinovaného cukru.
Naopak! 
Zkuste si upéct třeba výborný jáhelník, do kterého můžete dát jakékoliv ovoce dle vlastní chuti.


Co budete potřebovat?

  • 500 g jáhel
  • ovoce - protože u mě to byla taková hurá akce a iTesco bylo objednané až na následující den, použila jsem broskve z plechovky. Příště bych ale upřednostnila nějaké čerstvé ovoce, výborné by byly určitě maliny nebo jahody.
  • med
  • 2 vajíčka
  • vlašské oříšky
  • rozinky (třeba i namočené v rumu)
  • cca 40 gramů másla a holandské kakao

Jak na to?

Nejprve si uvařte jáhly dle postupu na obalu. (aby více voněly, nalila jsem do vody, ve které jsem je vařila, šťávu z plechovky s broskvemi).
Nechte je vychladnout.
Pak do nich vmíchejte asi tři lžíce medu, žloutky, ořechy, rozinky a tuhý sníh z bílků.
Přidat můžete i pár lžiček rumu, ve kterém jste si máčeli rozinky, ať má jáhelník grády :)
Polovinu směsi dejte do vysypané formy (použila jsem nejmenší dortovou) a umačkejte.
Poklaďte ovocem a dejte druhou vrstvu jáhlové směsi.
Opět trochu umačkejte, aby vám jáhelník držel tvar.

Pečte na 180 stupňů, cca 40 minut.

Vyšlehejte máslo s trochou medu (stačí opravdu malinko) a potřete s ním vychladlý jáhelník.
Posypte kakaem.
Aby krém ztuhl, dejte dezert do chladu.

Dobrou chuť!

2 komentáře:

  1. Jáhelník také občas dělám a je výborný.
    Recenze kosmetiky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) už se těším, až budou jahody a maliny ze zahrádky... to bude teprve dobrota :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...