čtvrtek 25. září 2014

Skvělé a zdravé špagety s červenou řepou!

Jak už jsem se včera zmínila u OOTD, v kuchyni momentálně řádím s různými poklady ze zahrádky a lesa. Vyzkoušela jsem už tři recepty s červenou řepou... pohankovo-rýžové rizoto, zapékané těstoviny s kuřecím masem a špagety.
A právě poslední zmíněné jídlo nám chutnalo úplně nejvíc, dokonce tak moc, že jsme si oba dvakrát přidali. Proto místo plánovaného článku o porodu, sdílím tento chutný recept. Rození si necháme na zítra :)


Co budete potřebovat?

  • rajčata (asi pět větších)
  • 3 jarní cibulky (nebo může být i pórek)
  • 1 větší červenou řepu
  • olivový olej
  • žampiony (měla jsem jen v plechovce, ale mohly by být i normální)
  • špagety (ideálně celozrnné)
  • bazalku

Jak na to?

Nejprve si dáte uvařit červenou řepu (1 hodinu), celou a neoloupanou (příp. rozkrojenou na půlky, když máte giganta jako já). Do vody, ve které ji vaříte můžete přidat bobkový list, kmín a nové koření, ale není to nutné. Osobně jsem v chuti nevysledovala žádný velký rozdíl, když jsem řepu vařila s kořením a bez něj.

Mezitím si dáte vařit špagety a nakrájíte cibulky, žampiony (pokud nemáte krájené v plechovce) a rajčata (lepší jsou na menší kousky).
Když se řepa dovaří, oloupáte ji a nakrájíte na drobné proužky.

Na pánvi si rozpálíte olivový olej a osmahnete cibulky se žampiony. Až pak přidáte rajčata a řepu.
Vše důkladně zamícháte, přidáte sušenou bazalku (příp. čerstvou, ale nasekanou nadrobno), sůl a trochu pepře a necháte pod pokličkou dusit (asi 10 minut).
Na závěr přidáte uvařené špagety, zamícháte a necháte ještě 5 minutek, aby se směs chuťově hezky propojila.

Hotovo!

Na talíři vypadá tohle jídlo docela vtipně, protože je celé růžové. Jeho chuť ale stojí za to!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...