čtvrtek 28. listopadu 2013

Jak se z mojí kuchyně stala továrna na perníčky

Přeji vám krásný den. 
Pokud sledujete můj facebook nebo instagram, víte, že jsem se teď několik dní zabývala pečením perníčků :) A protože vyšly dobře, dělím se s receptem.

Předesílám, že jsou to perníčky bez použití sody, které by měly být hned měkké.



Co budete potřebovat?
  • 100 g másla
  • 150 g medu
  • 120 g moučkového cukru
  • 1 kypřicí prášek
  • 2 vajíčka
  • 500 g hladké mouky
  • 12 g perníkového koření
  • 3 až 4 lžičky kakaa

První várku jsem dělala bez kakaa, až pak jsem na internetu vyčetla, že se tam může přidat, aby perníčky měly lepší barvu a hezky na nich zářila poleva.

Jak na to?
Je to jednoduché. Ze všech ingrediencí se vytvoří těsto, které se nechá odpočívat v lednici - zabalené ve fólii (nechala jsem tři dny).
Pak už se těsto rozválí a vykrajují se tvary.
Perníčky se pečou (nebo aspoň já jsem to tak odzkoušela) 7 až 8 minut, a to na 180 stupňů. Chce to opravdu opatrně, aby neměly černý spodek.
Těsně před vyndáním z trouby se ještě mohou potírat vajíčkem pro větší lesk.

Hotové perníčky jsem zdobila klasickou polevou - tedy 200 g moučkového cukru a jedno vejce (je možné přidat ještě citronovou šťávu). A abych je ještě trochu doladila, použila jsem vánoční dekorace z jedlého papíru (kupované v Globusu asi za 20 Kč jedna krabička).


Na obrázku je vidět rozdíl mezi těmi s kakaem a bez něj. Určitě bych ho příště zase dala, barva vypadá lépe.
Několik perníčků jsem také namočila do čokolády (klasicky ve vodní lázni rozpuštěná čokoláda na vaření).



Moje zdobení sice není mistrovské dílo, ale ještě mě čekají dvě krabice, tak třeba to natrénuju. Každopádně jsou perníčky dělané s láskou :D

Mějte se moc hezky a dejte mi do komentářů vědět, jaké cukroví pečete vy!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...