středa 20. ledna 2016

Jak šly některé moje domněnky do háje

Když vyčkáváte na příchod svého prvního potomka, můžete mít v hlavě spoustu domněnek, o nichž si myslíte, že jsou neohrozitelné. Povšimněte si, že vyslovíte-li je před nějakou zkušenější matkou, snaží se vás vyvést z omylu. A vy si pak říkáte "Jasně, jasně, ty možná, ale u mě to tak bude."
I když si myslím, že vše je hlavně o přístupu, vězte, že až samotné robě vám ukáže realitu.

V mém případě to byly následující mylné domněnky a nereálná předsevzetí...


1. Dítko nebude koukat na televizi
Nedávám je záměrně před televizi a když hraje, stejně o ni nemá valný zájem... dokud nezačnou reklamy.
Je to jako hypnóza, během níž se robě nedá vyrušit.
A já děkuji televiznímu řediteli, že si můžu výjimečně o samotě odskočit nebo z trouby vyndat bábovku a nemusím odhánět malého asistenta, který už sice chápe, že když se peče, tak to pálí, nicméně rád to zkouší na vlastní kůži.

2. Technika až ve školním věku
Ha! Ha! Emily si ve svých 15 měsících umí odemknout mobil, zapnout facebook, olajkovat mým jménem podivnosti, které by se mi určitě jinak nelíbily, a pustit si video.
Jakmile zahlédne telefon jakékoliv značky, už kroutí ručkou, což v překladu znamená "chci tančit, pusť mi Nafrněnou". Jen těžko se jí pak vysvětluje, že na babiččině modelu to opravdu nepůjde, protože nejen, že nemá internet, ale navíc by se na dnes již lehce předpotopním displeji Bára Poláková asi těžko zobrazovala.

3. Budu krásná a udržovaná maminka
Jako takhle, když někam jdu, tak během reklamy či případného momentálního zabrání dítěte do průzkumu hračky či obsahu nějaké skříňky nebo šuplíku, si stihnu nějakou tu fasádu nahodit. Zkuste se ale stavit neohlášeně v průběhu dne. Nedávno to zkusit pošťák a od té doby mi balíčky chodí už jen na poštu, byť jsou označený souslovím "do ruky".
Bylo vidět, že na něj jde stav infarktový, nicméně, co jsem měla dělat, nechtěla-li jsem ho nechat čekat, až nanesu makeup?!

4. Nebudu se rozčilovat
Nerozčiluju... jen ve chvíli, kdy včera miska i s ovocným salátem proletěla přes půlku místnosti, kde se na zemi roztřískala na tisíc kousků, chytla jsem drobný tik do oka.

5. Budu pravidelně relaxovat
Zkuste si odpočinout třeba ve vaně, když vám do pěti vteřin na dveře buší matky se domáhající dítko. Při mém předposledním pokusu o relax to muž vyřešil po svém, nechal dítko házet mi do vody vše, co se na vaně nacházelo, sám si sklopil záchodový poklop, posadil se na něj a pokonverzovali jsme. Poslední pokus byl ještě grotesknější. Pustila jsem vodu, nalila do ní asi tunu pěny, na okraj vany přichystala nový sprchový gel a sprchové mléko i rozečtenou knihu a v duchu děkovala své drahé polovičce, že robě zaujala čtením odborných leporel. Co vám budu povídat, chyběla už jen sklenka vína, olivy a nějaká ta svíčka.
Po vzoru filmových hvězd jsem odložila župan a jala se vstoupit do lázně.
Ta ovšem měla cca 5 stupňů Celsia, poněvadž se cosi kdesi porouchalo!
Povzdechla jsem si, vyndala nohu z ledové vody, vzala jsem si župan, sedla si na vanu a aspoň dočetla kapitolu.



Pořád ale tvrdím, že mateřská byl nejlepší nápad. Ani malý vztek, když na starém mobilu nejde pustit hudba, na smrt vyděšený pracovník pošty, střepy smíchané s ovocem nebo nechtěné studené osvěžení vám nezkazí tu spoustu lásky, kterou s robátkem zažijete.

Mějte se moc pěkně.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...