pátek 18. prosince 2015

Knihomol těžký, nýbrž krásný život má II

Původně jsem pokračování článku Knihomol těžký, nýbrž krásný život má vůbec neměla v plánu, jenže najednou jsem si po jeho zveřejnění začala všímat dalších situací, které jsou pro život knihomola tolik typické...
Jsem zvědavá, jestli budete souhlasit, drazí literární nadšenci.




1. Musím řešit zásadní dilemata
Člověk si přinese hromadu knížek z knihovny, rozradostněn, že má co číst. Jenomže... kterou začít?!
A tak pak dlouze prohrabuje ony popůjčované tituly a zamýšlí se, který by právě nyní byl ten pravý. Výsledek obvykle není žádný a je raději přistoupeno k losování. Nakonec to však stejně dopadá tak, že rozečtené jsou minimálně dvě knížky.

2. Vedu knižní domácnost
U nás doma se literatura sčítá na počet knihoven. Nuže tedy: tři v obýváku, jedna v ložnici a jedna v pokojíčku + několik krabic knih u rodičovstva. Asi si budeme muset koupit větší bydlení, aby se mi všechny knižní ratolesti domů vešly.

Navíc v každé místnosti se nějaká knížka toulá mimo vyhraněné území knihoven. I když... tento problém je v současnosti eliminován přítomností ročního roběte, které dohlíží na pořádek s nehranou důsledností.
Najde-li knihu, počte ji takovým způsobem, že pak už ji nikdo jiný nepočte.

3. Jednou zbankrotuji
Momentálně živím hned dvě knihovny, ovšem není to rekord, v minulosti bývaly i tři.
Ač jsem poměrně důsledná a zodpovědná osoba, měsíc vždy uteče příšerně rychle... a ejhle... je tu upomínka. Nu pár kaček za kus není moc... dokud si to nevynásobíte počtem knížek, které si knihovny nárokují k vrácení.

Další položkou jsou nákupy knih.
Zde si ovšem zasloužím pochvalu, poněvadž zásadně nekupuji nové knížky. To by sice zřejmě zarmoutilo vydavatele, ale antikvariátníci a lidé proplanetárně smýšlející musejí jásat.
Staré knížky mají příběh, nejsou na vyhození, ušetří rodinný rozpočet a udělají spoustu radosti.

4. Jsem ochuzena o knižní dary
No fakt, nikdo z mých blízkých si netroufne koupit mi knížku! Prý neví, jakou literaturu ještě nemám přečtenou. To ale mnohdy nevím ani já, a tak se snadno stalo, že mám v knihovně dvě Historie židovského národa.

2 komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...