čtvrtek 16. července 2015

Adina Mandlová - fámy a skutečnosti

Adina Mandlová byla bezesporu velice zajímavou osobností a velkou hvězdou předválečného a válečného filmu.
Pak se s ní ale život nemazlil.


Už dříve jsem vám psala o životopise Adiny Mandlové, který sama napsala. Nese název Dneska už se tomu směju a popisuje v něm svou životní dráhu, která začala v Mladé Boleslavi.
Její dětství poznamenala smrt tatínka, který malou Adinu miloval a značně také upřednostňoval před ostatními dětmi.
Bratři Adině museli například vykat a plnit její přání.
S maminkou pak měla složitější vztah a nikdy si nebyly příliš blízké.
Více si můžete přečíst právě v mém minulém článku - Vzestupy a pády Adiny Mandlové.

Knížka Adina Mandlová - fámy a skutečnosti se věnuje celému životu této dámy.
Popisuje radostné roky i strastiplná léta po válce.
Podle názvu jsem si ale myslela, že na počátku kapitoly bude uvedená fáma, která se o Adině nesla, a pak ji autor uvede na přesnou míru, a to například ještě s rozborem, proč a jak daná pomluva vznikla.
Bohužel, tak to není.
Jde čistě o životopis, který sice uvedení nepravd a skutečností obsahuje, ale není jim věnován až tak velký prostor.
Zkrátka jsou neodmyslitelnou součástí Adinina života.

Čtenář si tak přečte příběh hvězdy, jiné zpracování ovšem očekávat nemůže.

Zprvu jsem byla poměrně zklamaná, ale protože mě osobnosti filmů pro pamětníky zajímají, začetla jsem se a knížka mě zaujala. Nicméně název mi přijde trochu matoucí.



Jaký životopis zaujal vás?
Dejte vědět do komentářů!

Mějte se moc krásně.

1 komentář:

  1. Hvězdy stříbrného plátna jsou a navždy budou tím, co mě neuvěřitelně přitahuje a fascinuje...Dívky či mladé ženy tenkrát byly oprovdové dámy, kdežto v dnešní době je tomu naprosto opakem. Každá doba sebou nese slasti a strasti, avšak si myslím, že v dnešní době je více strastí a mladé dívky netuší, jak s novými možnostmi naložit. Možná je to jen moje domněnka, možná se dříve o strastích života tolik nemluvilo...možná se tolik nemluvilo vůbec, ale humor a tvorba filmů byla naprosto čistá, ikdyž se mnohdy za velmi povedeným filmem, který se stal nadčasovým, schovávalo mnoho pádů....pro mě je naprosto inspirativní Nataša Gollová...

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...