středa 4. února 2015

Knižní výzva 2015 (#2): Díky za každé nové ráno

V pondělí jsme s Emily zažily významný okamžik.
Poprvé navštívila knihovnu!
To víte, proutek je třeba ohýbat, dokud je mladý :)

Vypadala spokojeně... leč trochu vykuleně.
Domů jsme donesly tři knížky.
Jako první jsem se pustila do novely Díky za každé nové ráno od Haliny Pawlowské, protože jsem si chtěla přečíst něco odpočinkového.


Halina Pawlowská je známá svými knížkami, které jsou plné ironie, cynismu a humoru.


Novela Díky za každé nové ráno obsahuje vzpomínky ze života Olgy vyrůstající v době komunismu, jejíž tatínek pochází z Ukrajiny. Příběh je plný humorných situací a dialogů. Navíc styl psaní Haliny Pawlowské se úžasně čte. Krátké útržky různých situací nejsou nijak zmatené a čtenář bez problémů chápe, že mezi jednotlivými kapitolami uběhl nějaký čas.
Sem tam se mi pletly postavy příbuzných, to ale nebylo žádnou velkou překážkou.

Knížka je částečně autobiografická, protože Halinin tatínek skutečně pocházel z Ukrajiny.
Dokonce se inspirovala s příjmením rodiny (jen jméno pozměnila)...


Knížku jsem přečetla za jeden den a příjemně jsem si u ní odpočinula.


Copak máte rozečteného?

Mějte hezký den!

4 komentáře:

  1. Ja prave pokracujem v citani knih od Jane Austen, po dosiahnuti dospelosti som si k nim akosi nasla cestu, predtym som taketo veci nemala rada. A mam este par veci rozcitanych. Vyzva vyzera velmi dobre, akurat neviem citat na povel, bcas mavam hluche miest aj par tyzdnov, kedy sa mi nechce knihu ani otvorit :D Drzim ti palce pri plneni, ale zvladas to vynikajuco. A mala vyzera velmi zlato na tej fotke :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Jane Austen jsem nic nečetla, děkuji za tip :)
      Děkuji, beru to jako zábavu. Zatím si nejdřív přečtu knížku a pak teprve hledám, kam ji zařadím ve výzvě :)
      Je zlatá a v knihovně se jí líbilo :D
      Přeji krásný den :)

      Vymazat
  2. Jééé, ty to tam máš tak krásně zaškrtnutý :D Já to mám lajdácky počmrkaný v Malování :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to škrtám v Malování ;) A jak na tom s výzvou jsi? :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...