pondělí 27. ledna 2014

Proč jsem byla v Senátu PČR?



Už poněkolikáté jsem dnes měla možnost zúčastnit se velice slavnostní vzpomínkové akce.
Jen vám, mým čtenářům, z ní už teď zpřístupňuji alespoň malou část reportáže, která vyjde příští týden v měsíčníku Svět neziskovek. Pokud vás oblast nezisku zajímá, pak určitě doporučuji jeho odběr! :)


Slavnostní setkání v Senátu uctilo památku obětí holocaustu i upozornilo na hrozbu stále existující nesnášenlivosti 

27. ledna není obyčejné datum v kalendáři, ale den Mezinárodní památky obětí holocaustu a předcházení zločinům proti lidskosti. Již devátým rokem se při této příležitosti koná slavnostní vzpomínkové setkání, jehož se účastní ti, kteří jsou s holocaustem nějakým způsobem spjati, a další významné osobnosti. Dovolte mi, abych vám popsala letošní ročník této výjimečné akce. 

Když jsem před desátou hodinou vyšla směrem k budově Senátu Parlamentu ČR, padaly z těžkých šedých mraků velké sněhové vločky. Dosedaly lidem do vlasů i na kabáty a ti natahovali čepice a otevírali deštníky. Musela jsem myslet na to, že už brzy se setkám s lidmi, kteří zažili daleko horší zimu. Takovou, kdy prsty prokřehnou během pár minut ničivým a ubližujícím mrazem. Zkrátka zimu, která ještě zhoršovala utrpení nevinných vězňů koncentračních táborů. V davu byste tyto postarší osoby snadno přehlédli a nikdo by vám nemohl mít za zlé, že jste nepoznali, kolik bolesti a smutku jim osud přihrál. Jejich oči však byly přímými svědky utrpení nacistického holocaustu...

Více až v měsíčníku Svět neziskovek.


Musím říct, že tahle akce mě pokaždé zvláštně rozhodí. Nemyslím to ani pozitivně, ale ani negativně.
Prostě mě tak nějak přiměje přemýšlet o tom, co je opravdu důležité. Najednou se ocitnete v sále, v němž s vámi sedí lidé, kteří doopravdy trpěli a kteří by si mohli na život skutečně stěžovat... a bylo by to úplně jiné stěžování než ty každodenní "nářky" věčně nespokojených jedinců.

Takže neřešte malichernosti a užívejte život, protože čas hrozně rychle letí a většina z nás se má dobře, i když jí to někdy nepřijde.

Zajímá vás téma holocaustu? Nebo dokonce máte předky, kteří prošli touhle hrůzou? Napište o tom do komentářů.

Mějte hezký den.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...