sobota 16. listopadu 2013

Výborný domácí quiche s dýní a uzeným

 Quiche si docela často dávám v kavárnách, a protože mi fakt chutnají, rozhodla jsem se, že jeden zkusím ukuchtit doma. Navíc mi z podzimní výzdoby zbyla jedna nevydlabaná dýně, takže se hodila.
Pokud máte quiche rádi, určitě ho vyzkoušejte. Je to poměrně snadné, ale hlavně hrozně dobré.


 Co budete potřebovat?
Na těsto
  • 300 g hladké mouky
  • 160 g másla
  • 2 vejce
  • špetku soli
  • zhruba 3 lžíce vody
  • máslo a hrubá mouka na vysypání formy
Na náplň
  • menší dýni (o váze asi 500 g)
  • 300 g uzeného masa
  • 2 pórek
  • olej
  • tymián
  • pepř a sůl
  • 3 vejce
  • 200 ml smetany
  • 150 g goudy nebo ementálu

Jak na to?

Nejdříve si prosijte mouku a udělejte v ní důlek. Do něj dejte změklé máslo a vajíčka. Pak přidejte vodu a sůl. Vypracujte těsto, zabalte ho do fólie a nechte půl hodinky odpočívat v ledničce.
Zatím si připravte náplň. Stačí vydlabat, oloupat a na kostičky nakrájet dýni. Pórek také nakrájejte (nadrobno) a uzené na kostičky. Na oleji nejdříve orestujte maso, pak přidejte dýni a na závěr i pórek. Osolte, opepřete a přidejte tymián. Směs nechte vychladnout.
Formu si vymažte a vysypte, ať se vám těsto nechytne.
Odpočinuté těsto vyválejte na pořádnou placku a vystelte jím formu. Zvažte její velikost. Já jsem si vzala poměrně velikou a musela jsem přidělávat ještě náplň. Nemusí mít ani moc vysoké stěny.
Těsto na dně formy propíchejte vidličkou (po celé ploše, dělala jsem asi 15 vpichů). Pak tam rozprostřete náplň a zalijte ji vejci rozšlehanými ve smetaně. Nakonec koláč posypte nastrouhaným sýrem.
Pečte v předehřáté troubě, a to na 180 stupňů, zhruba 3/4 hodinky.

Podávat můžete studené i ohřáté.

Věřím, že doma s touhle mňamkou sklidíte úspěch. Jako zákusek můžete udělat třeba olejovou čokoládovo-oříškovou bábovku politou čokoládou nebo cokoliv jiného, co vám chutná :)

Přeji dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...