čtvrtek 12. září 2013

Barevná mňamka s ovocem

Včera se mi zachtělo ukuchtit něco sladkého, tak jsem se vrhla do řezů s krémem a ovocem. Dopadlo to poměrně dobře, takže se ráda podělím o recept... :)



Ingredience


Světlé těsto
  • 4 vajíčka
  • 4 lžíce polohrubé mouky
  • 3 lžíce cukru krupice
  • kypřicí prášek (tak na 2 špičky nože)
Tmavé těsto
  • 4 vajíčka
  • 4 lžíce polohrubé mouky
  • 3 lžíce cukru krupice
  • 2 lžíce kakaa
  • kypřicí prášek (na 3 špičky nože)
Krém
  • 1 balení mascarpone (250 g)
  • 1 zakysaná smetana (190 g)
  • 1 měkký tvaroh (250 g)
  • 3 vanilkové cukry
  • v případě potřeby můžete přidat i máslo
Dále také
  • ovoce
  • želatina
  • papír na pečení



Jak na to?
Postup přípravy těsta: Nejprve vyšleháme žloutky s cukrem (do pěny), pak přidáme mouku a kypřicí prášek a nakonec ještě tuhý sníh z bílků. V případě tmavšího těsta samozřejmě přidáme ještě kakao + protože kvůli kakau bude těsto jakoby těžší, tak je lepší tam dát trochu víc kypřicího prášku než do světlého.
Pekla jsem oba piškoty ve formách, přičemž tmavé těsto jsem dala do menší. Tip: Určitě je dobré použít papír na pečení, protože pak se s piškotem lépe pracuje.



Piškot se peče na 180 stupňů, cca půl hodinky. Záleží na troubě, pekla jsem to ještě o trochu déle než 30 minut a na posledních 15 minut jsem to nechala péct jen ze shora, aby se piškot nepřipekl.
Mezitím si můžete udělat krém. Je opravdu jednoduchý. Stačí v misce důkladně smíchat mascarpone, zakysanou smetanu, vanilkové cukry a tvaroh. Původně jsem si myslela, že tam dám ještě máslo, ale není vůbec potřeba.
Krémem potřeme vychladlý světlý piškot a na něj dáme tmavý, který také potřeme krémem. Pak už jen nasázíme ovoce a může být hotovo.
V receptu byla psaná ještě dortová želatina, tak jsem ji tam dala, ale být tam nemusí.


Přeji vám krásný den!

3 komentáře:

  1. Mnaam, vyzera to dobre :) Ja zboznujem piect, ale u manzela sa kolace vyhadzuju, takze velmi nepeciem :/ Aka skoda, sama to nevladzem nikdy zjest :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nám doma občas něco zbude, protože ve dvou se to někdy nedá sníst, já navíc moučníky raději peču, než jím :D

      Vymazat
    2. Taky nám doma občas něco zbude, protože ve dvou se to někdy nedá sníst, já navíc moučníky raději peču, než jím :D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...