pátek 23. srpna 2013

Pochutnejte si na kávových řezech!

Protože mám dnes volnější den, rozhodla jsem se, že něco ukuchtím. Jako vždycky jsem lovila různě po internetu a zaujaly mě kávové řezy. Jsou jednoduché a moc dobré.

Ingredience
Těsto
  • 210 g másla
  • 210 g cukru moučka
  • 1 balíček kypřicího prášku
  • 6 vajíček
  • 50 g kakaa
  • 150 g hladké mouky
  • mléko (dle potřeby)
Krém
  • 150 g másla
  • 100 g moučkového cukru
  • 250 ml teplé kávy
  • 1 velký balíček piškotů
  • 100 g mletých lískových ořechů
  • 1 balíček vanikového cukru
Dále také
  • mléčná poleva
  • tuk na vymazání formy
  • něco na vysypání formy




Jak na to?
Nejprve si máslo utřeme s cukrem a pak přidáme žloutky, hladkou mouku a kakao. V téhle fází se může stát, že těsto bude hodně husté a bude se špatně zpracovávat, stačí přidat trochu mléka a vše je vyřešené. Dále přidáme opravdu tuhý sníh z bílků a prášek do pečiva. Po pořádném promíchání šlehačem je těsto hotové. Množství ingrediencí je tak akorát na klasický velký plech, ale protože já nejraději peču ve formách, rozdělila jsem těsto do dvou tukem vymazaných a hrubou moukou vysypaných forem.
Pečeme asi 30 až 40 minut na 180 stupňů - uvidíte, až bude těsto hotové, nedá se nikdy říct přesný čas.
Když je těsto upečené, nechte ho vychladnout. Opravdu si krém připravujte až ve chvíli, kdy ho půjdete použít, protože je potřeba, aby byl horký. A jak na něj?
Utřeme 150 g másla, 100 g moučkového cukru a 1 balíček vanilkového cukru. Do jiné misky si rozlámeme piškoty a zalijeme je horkou kávou. Vím, že na úvodní fotce mám nerozpustnou, ale protože nemám žádné jemné sítko, jehož pomocí bych se zbavila logru, tak jsem nakonec sáhla po rozpustné. Rozmočené piškoty smícháme s utřeným máslem a cukry + přidáme ořechy a vše důkladně zamícháme (ideálně šlehačem).
Vzniklým krémem potřeme těsto a necháme vychladnout.
Nakonec můžete ještě krém polít čokoládovou polevou. Já jsem ji měla málo a na domácí polevu jsem už neměla máslo, a tak jsem to jen dozdobila.
A je hotovo!


V případě potřeby, se obraťte na odborníka... :)

Přeji vám krásný den!

2 komentáře:

  1. Vypadají dobře, dobrůtka i odborník. :)

    OdpovědětVymazat
  2. To morčátko vypadá takhle hrozně roztomile aneb morče kuchtík :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...