pátek 28. srpna 2015

4 základní typy matek v našem okolí

Člověk na mateřské získává spoustu různých funkcí.
Stává se hospodyní, kuchařkou, ekonomem, manažerem, diplomatem, někým, kdo přebaluje plíny, mimozemšťanem mluvícím cizí řečí atd.
Navíc má možnost být také věděckým pracovníkem.
K tomu není nutná žádná laboratoř, bohatě postačí lavička na dětském hřišti, na kterou usednete v naivní důvěře, že v průběhu dvou hodin nepřijde nikdo jiný.
Zákon schválnosti ale funguje neomylně, což znamená, že do pěti minut se přivalí spousta rodičovstva s dětmi.

Pak máte tři možnosti:
a) Opustit ono místo a přesunout se jinam.
b) Sledovat dění.
c) Družit se.

Mou nejčastější volbou je varianta a), nicméně v poslední době jsem s útěkem občas chvilku počkala a sledovala, co se bude dít.

Fakt, že matky jsou různé, mi došel poměrně ihned.
I tak však lze vysledovat několik základních typů.
V dnešním článku vám představím čtyři z nich...

Sledování vyžaduje nenápadnost, proto buď předstírejte četbu, nebo se dostatečně kryjte.

1. Technické fanynky
Jsou to přesně ty matky, které vypustí dítě na hřiště a okamžitě tasí mobil.
Dlouze do něj hledí, přičemž jen občas očima rychle prošmejdí hrací plochu, aby se přesvědčily, že potomek žije. Když vidí známou tvářičku, okamžitě vrací zrak k displeji. Obvykle až po několika vteřinách jim dochází, že spatřený výjev nebyl zcela v pořádku, a s velkou rychlostí se řítí k dítěti visícímu za nohu na houpačce či právě ve stoje balancujícímu na horním kraji klouzačky.

2. Hysterky
Dámy, promiňte mi ten výraz, pokud se vás zrovna tato část týká, nicméně jak jinak nazvat několikaminutové úpění v dětské řeči, když vaše dítě upadne.
Ano, i takové situace jsem byla svědkem. Holčičce se vůbec nic nestalo a byla by se nejspíš i smála, kdyby k ní nepřiletěla hystericky křičící matka, která volala "Pjoboha, Kašenko! Mušíš na sebe dávat pozooooj!". Kačenka byla navíc okamžitě podrobena prohlídce, jenž svou odborností přesahovala do znalostí Dr. House.
Jen mi nebylo úplně jasné, proč jí maminka hledá poškození i na hlavě, když ta malá chuděrka upadla na kolínka.

3. Kliďasky
Poznáte je dle krčení ramen či případných laxních upozornění "Nejez ty kamínky".
Nic neřeší, jsou v harmonickém klidu.
Což je možná až záviděníhodné.

4. Záporky
Ať s nimi budete sebedelší dobu, v komunikaci s dítětem od nich uslyšíte pouze "ne".
"Nedělej tohle", "Nechoď támhle" atd., přičemž krátké věty tohoto typu jsou vyštěkávány s kladením důrazu právě na počátek, tedy na ono "ne".
Tak vám nevím, zda pak ten malý človíček má šanci na pozitivní přístup k životu.


A jaká matka si myslím, že jsem já?
O tom třeba zase příště.


Mějte se moc krásně!

2 komentáře:

  1. :-) hezky shrnuto. Po zralé úvaze si troufám říci, že jsem velmi nevyhraněná. Sama sebe řadím asi mezi kategorie technická kliďaska :-). Mobil tasím a jen dohlížím, nepanikařím, nehysterčím, ale to protože že Adu je už velká a Stela zas moc malá, aby si ublížily. Jinak jsem asi za svou mateřskou kariéru postupně prošla všemi zmíněnými skupinami
    kdyzmamchut

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I meziskupinové mixy jsou možné :D vypozorovala jsem však ještě další typy, tak určitě bude pokračování článku :)
      Měj se moc krásně, Hani :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...